ŠKOLA

 

 

 

V rámci výzvy přírodopisného kabinetu k oslavám Dne Země vznikl Atlas nových druhů zvířat. Žáci měli vymyslet a namalovat nový druh zvířete - obrázky jsou uveřejněny ve fotogalerii. Všem děkujeme za jejich úžasné práce!

 

Některé práce a fotografie žáků 6.A naleznete ve fotogalerii.

 

 

Dne 22. dubna 2020 jsme si mohli připomenout 50. výročí Dne Země. První Den Země se slavil 22. dubna 1970 v San Franciscu a dnes se ke Dni Země připojuje více než miliarda lidí ve 175 státech světa. A proto jsme se připojili i my. Navzdory tomu, že pravděpodobně právě Země způsobila to, že se nyní učíme pouze na dálku, nezanevřeli jsme na ni. Naopak. Oslavujeme ji. Snažili jsme se vymyslet aktivity, které by směřovaly právě k oslavě Země. V některých třídách jsme vymýšleli vlajku pro Zemi, v jiných zase básničku o Zemi, někde jsme vytvářeli pojmovou mapu formou plakátu, v chemii jsme zopakovali výskyt prvků na Zemi a v přírodopise třeba vyplňovali tipovací kvíz.  A všichni dohromady jsme si mohli zahrát na genetické inženýry a přispět tak svým nápadem do Atlasu podivuhodných druhů. A toho se mnozí chopili opravdu s vervou. Některé vydařené výtvory si budete moci prohlédnout v samostatné fotogalerii.

Mgr. Věra Machtová 

 

Životabáseň - Země -  Anežka Špínová, 8.D         

Jsem planeta Země.  

Vznikla jsem před 4,6 miliardami lety.  

Nejraději mám čisto a klid.  

Nesnáším však lid.  

Ráda se chlubím tím, že jsem samý strom a keř.  

Často se mi zdá o všem, to mi teda věř.  

Toužím po, býti nádherná.  

Lidé si o mně myslí, že jsem nesmrtelná.  

Já si o lidech myslím, že jsou zlý, doufám že je to brzo vyhubí. 

 

Tadeáš Kutek,  6.B 

Jsem jedinečný druh planety. 

Vznikla jsem před mnoha mnoha lety. 

Nejraději mám čistou přírodu. 

Nesnáším lidskou zlobu. 

Ráda se chlubím tím, že jsem jediná. 

Často se mi zdá, že ztrácí se moje barva zelená. 

Toužím po čistém ovzduší, koronavirus letadla vyruší. 

Lidé si o mně myslí, že vše zvládnu. 

Já si o lidech myslím, že chtějí dlouhou vládu.                                                         

  

Žáci II. B se sice již přes měsíc nemohou setkávat ve své třídě, přesto jsou stále v kontaktu. Vytvořili jsme si třídní skupinu v jedné aplikaci, pomocí které jsme v kontaktu. Děti si zde mezi sebou sdílejí různé hádanky, fotky z domácí výtvarné, pracovní či tělesné výchovy, popřály si navzájem k Velikonocům. Vše v naší fotogalerii.

Úkoly jsou zasílány jednou týdně. Posílám dětem také odkazy na různá videa, ve kterých je jim látka názorně vysvětlena. Využíváme též zábavná online procvičování pomocí her, doplňovaček, vybarvování apod. Pokud si někdo s úkolem neví rady, může mi přes videohovor zavolat a problém spolu vyřešíme.

Zde názory rodičů:

„Domácí úkoly považuji za přiměřené, učivo zvládáme, na všechno je klid a čas. Líbí se nám i podpůrné materiály na Internetu, kterých je hodně a jsou zábavné. Každý týden jsou úkoly vhodně nakombinované tak, aby tam bylo něco od každého předmětu, takže to pro děti není jednotvárné. Nejvíce se dceři líbí tvořivé úkoly.

Oceňuji, že je vše přizpůsobeno individuálním potřebám žáka, základ je stejný pro všechny, ale jsou i úkoly, které jsou nadstavbou a záleží na každém, zda má čas a chuť je dělat nebo ne, takže se rodiče nemusí stresovat, když něco nestihnou. Paní učitelka je velice nápomocná, kdykoliv ochotná poradit a pomoci. Poskytuje nám ke všemu zpětnou vazbu a nabízí mnoho dalších nápadů na procvičování učiva a dalších aktivit pro děti.“

„Paní učitelka nám na každý týden posílá úkoly a nápady k jednotlivým předmětům, rozdělujeme si je dle nálady a potřeby, vše se snažíme stihnout, splnit. Zvládáme to poměrně dobře, úkolů je tak akorát. Milé je sdílení pozdravů v rámci skupiny, kterou paní učitelka založila. Děkujeme!“

„Dcera výuku doma zvládá. Myslím, že je poskytován dostatek zdrojů, jak dítěti vše vysvětlit. Videa s násobilkou a dělením pomohla nejen nám, ale i mé známe, která má dítě v jiné škole. Takže za mě velká spokojenost a velké díky.“

I když o sobě víme, přesto se nám moc stýská a těšíme se, až se zase uvidíme.

tř. uč., rodiče a žáci II.B

Střípky ze 3.A, děti se nejen učí, ale i malují, pečou a pěstují rostliny. Fazole je vypěstovaná dle návodu UčíTelka. R. Bajerová

Další fotografie jsou ve fotogalerii.

Také ve 4.A máme pilné a šikovné žáky, jejich práce si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Nový druh zvířete Rybilok, kterého vymyslel Petr Bednář do výzvy přírodopisného kabinetu.

Žáci II.A kromě zadávání úkolů přes e-mail dostávali i týdenní výzvy. V těchto výzvách šlo především o učení se prožitkem. První výzva se týkala nasetí osení na Velikonoce. Žáci museli o své osení dobře pečovat a také několik dní čekat, zda opravdu osení na Velikonoce vyroste a bude jim zdobit stůl. Všem dětem osení vyrostlo a všichni z toho měli velikou radost. Zde se také učili být trpěliví. 

Další výzva se týkala Velikonoc. Hlavní úkol byl, co nejvíce si přiblížit velikonoční svátky, dodržet naše tradice a PROŽÍT SI JE. Ve výzvě měli náměty na pečení beránka, mazance, jidášů, perníčků nebo upleť si pomlázku, vyrob si výrobek a dozdob osení, nauč se zdobit vajíčka atd. Všichni žáci se do této výzvy zapojili. Poslali mnoho fotografií. I když jsme letošní Velikonoce prožívali jinak, tak všichni žáci mi potvrdili, že si svátky velmi užili. Prožili je ve zdraví se svojí rodinou.

Všem rodičům děkuji za skvělou spolupráci. Užívejte si co nejvíce času s rodinou a buďte optimističtí. Určitě bude zase lépe.

Přeji Vám krásné dny.

Za 2.A R. Kokešová

Další fotografie jsou umístěny ve fotogalerii.

 

Každý začátek je těžký, řekla jsem si po týdnu, kdy byly uzavřené školy a moji „páťáci“ se dožadovali dalších úkolů prostřednictvím e-mailu. Chytré děti se doma v nezvyklé situaci nudí a já toho musím využít a rychle něco vymyslet, dokud mají zájem se učit. Dnešní děti jsou na počítači jako doma, jen já jsem svoji počítačovou gramotnost odkládala na neurčito. ON-line výuka je jediná volba.

Kdy jindy než teď, lepší příležitost už mít nebudu, jen abych si neuřízla před dětmi ostudu!

Přichází první krůčky - zakládám učebnu Google Classroom, učím se vkládat úkoly, nejprve posílám jeden všem, Adam do něj píše a všichni ostatní to vidí vyplněné! Jak to mám opravit?

Smazat a znovu vložit, dát kopii pro každého žáka, pak to mohou vyplnit a poslat mě. Já to opravím a vrátím zpět, ale neuložila jsem to, takže označení chyb se smazalo, tak znovu opravit a komentovat!

Natáčení úvodního videa mi trvá pět minut, ale vložení do počítače celý den. Nenechám se odradit počátečními nezdary a odměnou jsou mi první vzkazy od dětí. 

„Paní učitelko, dobře jste zvolila classroom,“ píše Markéta. „Díky,“ zase Richard a mě zaplavuje pocit štěstí, že jsem to zvládla a nevzdala. Dnes jsem v Google Classroom jako ryba ve vodě, vkládám prezentace, podcasty i videa. Děti to komentují, ptají se, vyplňují i kreslí. Máme společný prostor, kde se setkáváme, jsme v přímém spojení, jsme ON-line.

Přikládám na ukázku vybrané práce dětí - zde.

Marcela Hádková

 

Žáci 5.B psali slohovou práci na téma Velikonoce 2020, některé ukázky jsou zveřejněny v rubrice "úspěchy žáků" a další úžasné fotografie ve fotogalerii.

 

 

 

 

 

©2020 ZŠ Turnov

Search