ŠKOLA

 

 

 

Také ve 4.A máme pilné a šikovné žáky, jejich práce si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Nový druh zvířete Rybilok, kterého vymyslel Petr Bednář do výzvy přírodopisného kabinetu.

Žáci II.A kromě zadávání úkolů přes e-mail dostávali i týdenní výzvy. V těchto výzvách šlo především o učení se prožitkem. První výzva se týkala nasetí osení na Velikonoce. Žáci museli o své osení dobře pečovat a také několik dní čekat, zda opravdu osení na Velikonoce vyroste a bude jim zdobit stůl. Všem dětem osení vyrostlo a všichni z toho měli velikou radost. Zde se také učili být trpěliví. 

Další výzva se týkala Velikonoc. Hlavní úkol byl, co nejvíce si přiblížit velikonoční svátky, dodržet naše tradice a PROŽÍT SI JE. Ve výzvě měli náměty na pečení beránka, mazance, jidášů, perníčků nebo upleť si pomlázku, vyrob si výrobek a dozdob osení, nauč se zdobit vajíčka atd. Všichni žáci se do této výzvy zapojili. Poslali mnoho fotografií. I když jsme letošní Velikonoce prožívali jinak, tak všichni žáci mi potvrdili, že si svátky velmi užili. Prožili je ve zdraví se svojí rodinou.

Všem rodičům děkuji za skvělou spolupráci. Užívejte si co nejvíce času s rodinou a buďte optimističtí. Určitě bude zase lépe.

Přeji Vám krásné dny.

Za 2.A R. Kokešová

Další fotografie jsou umístěny ve fotogalerii.

 

Každý začátek je těžký, řekla jsem si po týdnu, kdy byly uzavřené školy a moji „páťáci“ se dožadovali dalších úkolů prostřednictvím e-mailu. Chytré děti se doma v nezvyklé situaci nudí a já toho musím využít a rychle něco vymyslet, dokud mají zájem se učit. Dnešní děti jsou na počítači jako doma, jen já jsem svoji počítačovou gramotnost odkládala na neurčito. ON-line výuka je jediná volba.

Kdy jindy než teď, lepší příležitost už mít nebudu, jen abych si neuřízla před dětmi ostudu!

Přichází první krůčky - zakládám učebnu Google Classroom, učím se vkládat úkoly, nejprve posílám jeden všem, Adam do něj píše a všichni ostatní to vidí vyplněné! Jak to mám opravit?

Smazat a znovu vložit, dát kopii pro každého žáka, pak to mohou vyplnit a poslat mě. Já to opravím a vrátím zpět, ale neuložila jsem to, takže označení chyb se smazalo, tak znovu opravit a komentovat!

Natáčení úvodního videa mi trvá pět minut, ale vložení do počítače celý den. Nenechám se odradit počátečními nezdary a odměnou jsou mi první vzkazy od dětí. 

„Paní učitelko, dobře jste zvolila classroom,“ píše Markéta. „Díky,“ zase Richard a mě zaplavuje pocit štěstí, že jsem to zvládla a nevzdala. Dnes jsem v Google Classroom jako ryba ve vodě, vkládám prezentace, podcasty i videa. Děti to komentují, ptají se, vyplňují i kreslí. Máme společný prostor, kde se setkáváme, jsme v přímém spojení, jsme ON-line.

Přikládám na ukázku vybrané práce dětí - zde.

Marcela Hádková

 

Žáci 5.B psali slohovou práci na téma Velikonoce 2020, některé ukázky jsou zveřejněny v rubrice "úspěchy žáků" a další úžasné fotografie ve fotogalerii.

 

Třída 3. B nezahálí a tráví své volné chvilky jak učením, tak pohybem v přírodě.

Další foto ve fotogalerii.

 

 

 

Již od prvního dne „netradičního vyučování“ jsme v tom společně. Děti, rodiče, učitelé. Propojili jsme se nejen e-maily, kde děti dostávají týdně zadané úkoly, pracovní listy, on-line odkazy atd. Jsme spolu ve skupinách žáci a rodiče přes WhatsApp téměř denně v kontaktu. Řešíme zde nejen školní úkoly, ale podporujeme se navzájem.

Již od začátku šijeme s některými maminkami roušky. Kdo neměl šicí stroj, pomohl materiálem, stříháním. První roušky mířily k lékařům, další k seniorům v okolí místa, kde každý bydlíme, dále již maminky rozdávaly své roušky samy ve svém okolí potřebným i hasičům. Posílaly jsme si fotky ušitých roušek a hřála nás radost, že můžeme nějak pomáhat.

Rodiče jsou velkou podporou v „domácí škole“, děti s pomocí rodičů zasílají své pracovní listy, referáty, vyplněné úkoly a občas se celé rodiny zapojují do „dobrovolných“ logických rébusů. 

I když letošní svátky jara musely být v netradiční podobě, nenechali jsme se o ně připravit. Velikonoce jsme si užili v kruhu rodinném a online se třídou. Zaseli jsme osení a připravili velikonoční výzdobu. Děti vyráběly zajíčky, malovaly kraslice. Přeposlali jsme si recepty na houstičky, jidáše, mazance a beránky. Děti zasílaly fotky, jak se dařilo. A dařilo se opravdu moc!

Jelikož dobrých skutků není nikdy dost děti využily výzvy a účastní se akce Pozdrav pro dědu a babičku, kterou organizuje sdružení D.R.A.K. z.s. Tvoří svá přáníčka pro babičky a dědečky, které je jistě potěší a zahřejí u srdce v dnešní nelehké době.

Život je sice nyní trošku jiný, těžší, ale s rodinou, přáteli, dobrým srdcem, trpělivostí a vlídností to zvládneme! Brzy se již nebudeme muset vidět jen on-line.

Přeji všem klidné dny a hlavně zdraví.

Za 5.A Martina Melíšková

Další fotografie naleznete ve fotogalerii.

   

   

 

Ve čtvrtek 5. března se žáci čtvrtých ročníků a 3.A zúčastnili projektu Markétina dopravní výchova. Projekt proběhl na 4 stanovištích: 1) Cyklista, 2) Chodec, 3) První pomoc, 4) Zádržné systém (autosedačky) a bezpečnost pasažéra. Žáci se postupně vystřídali na všech stanovištích, zopakovali si svoje znalosti a také získali nové zkušenosti. Projekt se podařil a všem se líbil. 

Třídní učitelky 

 

 

 

 

©2024 ZŠ Turnov

Search