ŠKOLA

 

 

 

Jak se učíme on-line v 5.C

Každý začátek je těžký, řekla jsem si po týdnu, kdy byly uzavřené školy a moji „páťáci“ se dožadovali dalších úkolů prostřednictvím e-mailu. Chytré děti se doma v nezvyklé situaci nudí a já toho musím využít a rychle něco vymyslet, dokud mají zájem se učit. Dnešní děti jsou na počítači jako doma, jen já jsem svoji počítačovou gramotnost odkládala na neurčito. ON-line výuka je jediná volba.

Kdy jindy než teď, lepší příležitost už mít nebudu, jen abych si neuřízla před dětmi ostudu!

Přichází první krůčky - zakládám učebnu Google Classroom, učím se vkládat úkoly, nejprve posílám jeden všem, Adam do něj píše a všichni ostatní to vidí vyplněné! Jak to mám opravit?

Smazat a znovu vložit, dát kopii pro každého žáka, pak to mohou vyplnit a poslat mě. Já to opravím a vrátím zpět, ale neuložila jsem to, takže označení chyb se smazalo, tak znovu opravit a komentovat!

Natáčení úvodního videa mi trvá pět minut, ale vložení do počítače celý den. Nenechám se odradit počátečními nezdary a odměnou jsou mi první vzkazy od dětí. 

„Paní učitelko, dobře jste zvolila classroom,“ píše Markéta. „Díky,“ zase Richard a mě zaplavuje pocit štěstí, že jsem to zvládla a nevzdala. Dnes jsem v Google Classroom jako ryba ve vodě, vkládám prezentace, podcasty i videa. Děti to komentují, ptají se, vyplňují i kreslí. Máme společný prostor, kde se setkáváme, jsme v přímém spojení, jsme ON-line.

Přikládám na ukázku vybrané práce dětí - zde.

Marcela Hádková

 

 

 

 

 

©2024 ZŠ Turnov

Search