Kalendář akcí

Anketa

Informace školní jídelny

Email Tisk

Úřední hodiny kanceláře školní jídelny o letních prázdninách:

23.8. - 30.8.2018 ...... 8:00 - 14:00

31.8.2018 .................. 8:00 - 12:00

Vedoucí školní jídelny

Nový školní rok

Přejeme příjemně prožité prázdniny

a těšíme se na vás v pondělí 3. září 2018 při zahájení nového školního roku.

Opravné zkoušky a náhradní klasifikace

Email Tisk

Opravné zkoušky a náhradní klasifikace proběhne 27.-28. srpna dle rozpisu.

Starosta Turnova přijal delegaci žáků ze Žižkovky

Deset žáků ze Žižkovky, třeťáky počínaje a osmáky konče, se vypravilo k panu starostovi, aby mu předali své dílo - knížku a DVD s názvem ±100.

Ke stému výročí české státnosti vyhlásilo Město Turnov pro základní školy literární a výtvarnou soutěž Turnov 2118. Žáci Základní školy v Žižkově ulici v Turnově se ihned pustili do práce. Napříč třídami a ročníky diskutovali, jak to bude za 100 let v Turnově asi vypadat. Přemýšleli, cestovali ve své fantazii, psali, kreslili. Cestu v čase podnikli i v opačném směru. Děti listovaly v pramenech, v dobových dokumentech. Doma diskutovaly s rodiči, prarodiči a praprarodiči o životě v minulém století. I to se stalo námětem literárních a výtvarných prací. Vznikla knížka s názvem ±100. Jak už jsou žáci na Žižkovce zvyklí, vytvořili i digitální prezentaci, kterou také namluvili. DVD ±100 tvoří společně s knihou soubor.

Od pana starosty se dětem dostalo vřelého přijetí. Každý se pochlubil, čím do společného díla přispěl. Pana starostu zajímalo, jak děti své město vidí v budoucnu, a poodkryl jim i svou vizi. Na rozloučenou všichni dostali pastelky s logem Města Turnova.

Do školy se děti vrátily ve slavnostní náladě s dobrým pocitem z milého přijetí.

Mgr. Jana Kepková

Návštěva Prahy

Email Tisk

Třídy 7.B a 7.C vyrazily na exkurzi do Prahy. Zhlédly pamětihodnosti - Karlův most, Národní divadlo, Karlovu univerzitu, Stavovské divadlo, Prašnou bránu, Obecní dům a mnoho dalších… Ovšem nejely se jen procházet Prahou, ale zúčastnily se workshopu na téma „Tradice a zvyky Židů“. Žáci se dozvěděli, co se skrývá pod pojmem Bar micva, Bat micva, tefilin, ketuba, šabat, mezuza, košer …. Schválně, kdo z Vás tato slova už slyšel? Dále následovala prohlídka Staronové synagogy, židovského hřbitova a Klausovy synagogy. Děti na vlastní oči viděly tóru a mnoho zajímavých věcí spjatých s judaismem. Poděkování patří paní průvodkyni, ale i dětem za jejich aktivitu, vědomosti a ukázněnost.

Mgr. A. Šritrová

Foto zde.

Sedmáci jeli za Karlem IV.

Email Tisk

Žáci 7.B a 7.C se ve čtvrtek 14. června vydali do středověku za Karlem IV. Podívali se na místo, které sloužilo jako klenotnice pro uschování říšských korunovačních klenotů a souboru svatých ostatků-relikvií. Jak už asi tušíte, navštívili hrad Karlštejn. Převážná část prohlídky se uskutečnila v kapli svatého Kříže, kde se žáci dozvěděli spoustu zajímavých věcí. Poté následovalo „zkoušení“. Od paní průvodkyně žáci dostali velkou pochvalu, u někoho se dokonce přimluvila za jedničku z dějepisu.  Někteří žáci říkali, že už se těší na další návštěvu hradu.

Mgr. A. Šritrová, Mgr. D. Mertlíková

Výlet 2. ročníků na Ještěd

Email Tisk

Krásný výlet za slunečného počasí si užili druháčkové v úterý 19. 6. Největším zážitkem byla cesta lanovkou na Ještěd. Poté jsme lesní cestou plnou borůvek došli do Pilínkova a odtud jsme se vlakem vrátili zpátky do Turnova.

Mgr. Sylva Kutková

Vaření a bubliny v 2.C

Email Tisk

V tyto krásné letní dny pravidelně chodíme o velké přestávce na školní zahradu. Jeden den jsme si zpestřili foukáním bublin. V rámci pracovní výchovy jsme si zkusili zpracovat spoustu ovoce, které právě teď dozrává kolem nás. Přinesli jsme do školy třešně, jahody, borůvky a pustili se do vaření. Z piškotů a ovoce jsme připravili zdravé dobroty, na kterých jsme si pak společně pochutnali.

Třídní učitelka Sylva Kutková

Literárně-historický kurz 8.C

Email Tisk

I my v 8. C  jsme se letos vydali na literárně-historický kurz. Využili jsme zkušeností paní učitelky Buchtové a naše kroky směřovaly  do oblasti Litoměřicka, která je úzce spjata s Karlem Hynkem Máchou. Dny byly nabité od rána do večera, poznali jsme Litoměřice, vystoupali na Radobýl (zde nechyběla společná recitace Máje), navštívili Terezín, Ústí nad Labem a jeho okolí. Nachodili jsme spoustu kilometrů, ale naštěstí nám vždy zbylo dost sil, abychom si společně užili večery v kempu. Někteří ve jménu zábavy dokonce omezili svoji přirozenou potřebu spánku na minimum. Čtvrtý den jsme náš kurz završili návštěvou Kuksu. Poslední den jsme si ve škole připomněli svoje zážitky formou fotek a videí, vyhodnotili celotýdenní soutěž týmů a získané informace zpracovali do výstupů.

Zde je pár postřehů od samotných žáků:

-          nejlepší bylo asi podzemí v Terezíně

-          první den byl pěkně nanic, 4 km na nějaký kopec, protože když Mácha, tak my taky

-          líbí se mi, že vždycky na nějakém výletu jsme jako třída jednotní, dokážeme se spolu normálně bavit, hrajeme hry, pomáháme si

-          cesty vlakem byly nejlepší

-          nejvíce mě zaujala Malá pevnost Terezín, působila na mě jakýmsi podivným až depresivním dojmem

-          sranda s celou třídou, krásný zážitek, mám je všechny moc ráda.

Za celou třídu Věra Machtová, třídní učitelka

Výlet 3.C na Sokol

Email Tisk

V úterý jsme se neučili ve škole, a přesto jsme se mnoho nového dozvěděli. Nejprve v Domě přírody v Dolánkách jsme si přečetli o chráněné krajinné oblasti Český ráj a potom v lesích nad Malou Skálou si své znalosti vyzkoušeli. Poznávali jsme listy a plody stromů, zpěv ptáků, skalní útvary a druhy kamenů, užívali jsme si malebné výhledy na známá místa v krajině. Při tom všem jsme si i zahráli stopovanou a užili si koupání a opékání buřtů na zahradě našeho spolužáka Roberta. Konec školního roku je tak úžasný, že by měl být několikrát za rok!

Marcela Hádková

Foto zde.

Sedmáci ze Žižkovky objevili největší hrad na světě

Email Tisk

Věděli jste, že Pražský hrad je v Guinessově knize rekordů uváděn jako největší hradní komplex na světě? A že to je i největší dosud obývaný hrad na světě? Anglický Windsor je až na druhém místě.

Tohle a ještě mnoho dalšího se žáci 7. A z turnovské Základní školy v Žižkově ulici dověděli během pražské výpravy za poznáním 14. 6. 2018. Žádnou z mnoha informací nedostali zadarmo. Vše si jednotlivci či dvojice doma nastudovali a v roli průvodců sdělovali svým spolužákům.

Žáci našlapali 15 kilometrů, prošli důležité pamětihodnosti matičky Prahy, zahráli si na průvodce, nakoupili něco málo suvenýrů a dobrot a unaveni ruchem velkoměsta se navečer rádi vrátili do krásného Turnova.

Mgr. Jana Kepková

Žižkovka v Anglii

Email Tisk

Naši žáci začátkem června (3.- 8.6.2018) poznávali krásy Londýna a jižní Anglie.

První den jsme strávili 14 hodin v autobuse, poté následovala plavba trajektem přes Lamanšský průliv a pak poslední dvě hodiny cesty do Londýna, který jim ukázal spousty krásných míst.  Podívali jsme se na Tower Bridge, kde jsme se prošli po pěší prosklené lávce, která je vysoko nad londýnskou dopravou, měli jsme i to štěstí, že se zrovna Tower Bridge otevíral. Jeli jsme lanovkou přes řeku Temži a také nadzemní dráhou kolem nejmodernější čtvrti Docklands. Splněným přáním některých byla návštěva nástupiště 9 a 3/4 z filmu Harry Potter. Ve večerních hodinách jsme se blízko přímořského městečka Brighton setkali s hostitelskými rodinami.

Další den na nás čekalo městečko Portsmouth a Winchester. V Portsmouth byla námořní základna VB. Viděli jsme historické lodě Warrior, vrak Mary Rose a Victory, kterou jsme prozkoumali, chytli kormidlo a zjistili, jak to vypadá v podpalubí. Úžasným zážitkem byla návštěva Spinnaker Tower, 170 m vysoké věže ve tvaru lodní plachty. Odtud se nám naskytl krásný výhled na celý přístav i ostrov Isle of Wight.

Následující den jsme si všichni užívali nádherné přírody jižní Anglie. Krásnou procházku po Beachy Head (křídové útesy), ve výšce 120 m nad mořem, jsme ukončili odpočinkem na pláži. Odpoledne na nás čekal Sea Life Centre, kde jsou akvária s mnoha druhy mořských ryb a živočichů, také skleněný tunel se žraloky. Přístavní molo, pobřežní promenáda a oblázková pláž Brightonu nás nadchli natolik, že jsme zde všichni strávili zbytek odpoledne.

Poslední den jsme se vrátili opět do Londýna. Navštívili jsme mnoho dalších míst, projeli se metrem, lodí, slavným 135 m vysokým kolem London Eye, ze kterého jsme si prohlédli Londýn z ptačí perspektivy. Znaveni po dnech plných pestrého programu jsme se vydali ve čtvrtek večer na cestu domů.

Děkujeme CK Kristof Liberec za spolupráci, řidičům autobusu za bezpečnou jízdu a paní průvodkyni Zdeničce za zajímavá povídání o krásách Anglie. Nesmíme zapomenout pochválit všech 50 žáků, účastníků zájezdu, za dobré chování, dochvilnost a výbornou angličtinu.

Eva Falkenbergová, Alena Šritrová, Jan Rakouš

9. A – Náš poslední kurz

Email Tisk

Za pár dní dopíšeme naši kapitolu na této škole, ještě předtím jsme se však vydali na poslední společný kurz ve znamení sportu. V pondělí 4. června jsme vyrazili do Chotilska, kde se nachází česká Pevnost Boyard, tedy TEPfactor. Celý komplex skýtal mnoho zajímavých úkolů. I zde se po vstupu do místnosti rozběhla časomíra a my museli použít nejenom sílu, rychlost, ale i důvtip a chytrost. Vyzkoušeli jsme si probíhat mezi pohupujícími se balóny, prolézat bludišti, hledat kódy ve skříňkách, atd. Ukázalo se, jak je důležitá vzájemná spolupráce. Tři hodiny utekly jako voda a my jsme odcházeli plni neobyčejných zážitků.

Poté naše kroky směřovaly ke Slapské přehradě, kde nás motorový člun přepravil do rekreačního střediska Nová Živohošť. Kemp nabízel nepřeberné množství sportovního vyžití, včetně každodenního koupání. Projeli jsme se na šlapadlech, zahráli si přehazovanou a též prozkoumali okolí při ranní rozcvičce spojené s během. V úterý byl naším cílem trapistický Klášter Naší Paní nad Vltavou, ohromný komplex, v němž přebývá devatenáct řádových sester. Na živobytí si vydělávají prací na poli, v ovocných sadech, pěstováním zeleniny a také vyrábí sušenky podle tradičních italských receptů.

Ve středu někteří překonali sami sebe, protože Lanový park Slapy, jeden z největších v Čechách, byl skutečnou výzvou. Všichni po počátečních obavách zdárně zdolali záludné výškové překážky. Poslední večer jsme si opekli buřty, hráli hry a povídali si. Zavzpomínali jsme na zážitky, kterých máme od šesté třídy požehnaně a zároveň si začali uvědomovat, že společných chvil bude už velmi málo.

V pátek nás čekala kola. V úmorném horku jsme dojeli na Sychrov, prohlédli si unikátní viadukt v Radostíně a občerstvili se ve Svijanech. Po celý sportovní kurz nám přálo počasí, vše se vydařilo, přesto občas vykoukl mráček nejistoty a pochybností, který nás upozorňoval na to, že za pár dní přestaneme být žáky této školy a vydáme se do neznáma. Co nás čeká? Jaká bude nová třída? Zvykneme si na jiné prostředí a spolužáky? Na odpovědi si budeme muset počkat, s naprostou jistotou však víme, že nikdy nezapomeneme na úžasné chvíle, které naše třída společně prožila.

Třídní učitelka Lenka Buchtová

Putování za Babičkou od Boženy Němcové

Email Tisk

Dne 12. 6. 2018 se žáci 6. ročníků zúčastnili jednodenního výletu do Ratibořic. Cestou jsme navštívili Miletín, kde jsme se podívali na rodný dům K. J. Erbena. Naší první zastávkou v Babiččině údolí byl Rudrův mlýn, kde nás přivítal mlynář s mlynářkou. Na Starém bělidle na nás čekala babička s vnoučaty a u splavu jsme si pověděli o smutném osudu Viktorky. Po procházce Babiččiným údolím jsme vyrazili na prohlídku zámku, kde na nás čekala klíčnice. Během prohlídky jsme potkali komtesu Hortensii, komorníka Leopolda a byli jsme i na audienci u kněžny Zaháňské. Celý výlet se vydařil a počasí nám přálo - foto zde.

Šárka Slavíková

2.C v Sedmihorkách

Email Tisk

V pondělí 4. 6. jsme vyrazili vláčkem do Sedmihorek. Počasí nám přálo, takže Ekologický program Čuchy, mrky, hmaty jsme si v lese pořádně užili.

Mgr. Sylva Kutková

Výlet 2. ročníků do Starých Hradů

Email Tisk

Poslední týden v květnu vyrazily 2. ročníky na výlet do Starých Hradů za čarodějem Archibaldem. Děti navštívily zámecké pohádkové sklepení, hrad a zámek s dračí královskou komnatou. Provázela nás rytířka s čerticí. Dozvěděli jsme se spoustu nových věcí, viděli jsme mnoho skřítků a dalších pohádkových postav. Na závěr jsme si všichni odnesli kousek dračího pokladu.

Za 2. ročníky Sylva Kutková

Cesta koření

Email Tisk

Během úterního dopoledne 5. června se žáci 6. C vydali dle vzoru verneovek za dobrodružstvím, a to po Cestě koření (desková hra Century - Cesta koření). Jednotlivé týmy plnily jazykově-literární úkoly, za něž získaly vzácná koření - kurkumu, šafrán, kardamom a skořici. Poté se vydaly se svými karavanami na trhy, aby nakoupily - získaly - co nejvíce koření - bodů.
Hra jednotlivé týmy úplně pohltila, a tak se jim po čtyřhodinovém maratonu nechtělo od hry odtrhnout.
Desková hra nám úžasně zpříjemnila hodiny českého jazyka a literatury. Určitě ji vyzkoušejte!

Lenka Morávková

Literárně-historický kurz třídy 8. A

Email Tisk

Ve čtvrtek 24. 5. jsme se vydali s paními učitelkami Karin Kučerovou a Janou Kepkovou do Jičína, města pohádek a velikánů české literatury. K jednotlivým památným místům jsme měli připravené referáty, s jejichž obsahem jsme se vzájemně seznamovali a zaznamenávali si důležité informace. Celou prohlídku města s námi absolvovala průvodkyně paní Alena Pospíšilová, která nám velmi poutavým způsobem popsala jednotlivé významné stavby, seznámila nás s  literáty, kteří v těchto domech pobývali, a tím doplňovala naše informace.

Odpolední program byl volnější. Prošli jsme si jičínský zámecký park, kde jsme měli chvilku oddechu před nákupem potravin v místním obchodním centru. Rádi bychom poděkovali zaměstnancům za zapůjčení nákupního vozíku. Tím nám odpadlo hrozivé tahání nákupu večeří až ke skautskému srubu, v němž jsme byli ubytováni. Po příchodu ke srubu a odložení batohů jsme se vydali na prohlídku Čeřovky a Milohlídky. Po návratu jsme se ubytovali, zasportovali si na místním hřišti, povečeřeli u táboráku a po nezbytném večerním klábosení jsme usnuli, abychom ráno svěže vykročili vstříc novým zážitkům.

Druhý den jsme po navrácení nákupního vozíku přejeli autobusem do nedaleké Sobotky. Opět jsme přednášeli naše referáty a paní Pospíšilová doplňovala naše znalosti o zajímavosti. Cílem v Sobotce byl zámek Humprecht, kde jsme absolvovali prohlídku. Po návratu do Sobotky jsme se občerstvili a vydali se do Turnova, kde končila naše literární cesta.

V úterý 29. 5. jsme jeli s paní učitelkou třídní a Veronikou Trojanovou na hrad a zámek Frýdlant, abychom vyslechli zajímavý výklad během prohlídky části hradu a zámku. Po celou dobu jsme si dělali poznámky k Albrechtu z Valdštejna a dalším osobnostem do připravených pracovních listů. Počasí nám přálo až moc, takže cestou domů jsme se všichni viděli v chladné sprše.

Ve středu jsme jeli na Kuks. Prohlédli jsme si nádhernou zahradu plnou bylinek, vnímali nádherné výhledy, ale prohlídka hospitalu předčila naše očekávání. Řeč pana průvodce byla velmi zajímavá, poutavá a záživná. Měli jsme možnost obdivovat překrásné barokní sochy Matyáše Bernarda Brauna, velkou a velmi zachovalou druhou největší starobylou lékárnu v Čechách a prohlédli jsme si barokní kapli. Naši prohlídku jsme zakončili vstupem do hrobky. Po ukončení prohlídky jsme se prošli k Labi, odtud jsme měli na Kuks krásný pohled. Po celou dobu jsme zase vše pilně zaznamenávali do připravených pracovních listů.

Závěr našeho kurzu byl ve čtvrtek 31. 5. To jsme měli ve škole projektový den. Ve skupinkách jsme zpracovávali zadané okruhy jak z literární, tak i historické části. Námi vzniklé projekty si budou moci ostatní žáci naší školy prohlédnout na chodbě v budově školy.

Celý kurz byl zajímavý, poučný a vydařený. Dozvěděli jsme se spoustu novinek doplňujících naše učivo, zažili hromadu legrace a i náš třídní kolektiv se krásně upevnil.

Ze záznamů žáků 8. A zpracovala Mgr. Karin Kučerová

Literárně-historický kurz 8. B

Email Tisk

Od 24. 5. do 29. 5. se naše třída zúčastnila literárně-historického kurzu, který se konal v rámci výuky českého jazyka a dějepisu.

Ve čtvrtek 24. 5. jsme se vydali vlakem na zámek Frýdlant, kde na nás čekala paní průvodkyně, která nás provedla zámkem a seznámila nás s jeho historií.

Další den jsme šli po svých na hrad Valdštejn. Po VIP prohlídce, vedené průvodcem v dobovém kostýmu, vedla naše cesta na vyhlídku Hlavatice.

Po odpočinkovém víkendu nás přivítal Jičín-město pohádek. Paní učitelka českého jazyka nám dala za úkol vypracovat referáty na různá témata, které jsme v průběhu dne prezentovali. Prohlédli jsme si dům, kam jezdil Václav Čtvrtek za dědečkem, vyhlídku Milohlídku a vrch Čeřovku.

V úterý jsme jeli do Sobotky. Cílem byl lovecký zámeček Humprecht. Po jeho návštěvě a přednesení dalších referátů jsme kurz zakončili vyhlášenou soboteckou zmrzlinou.

Během několika dní jsme navštívili zajímavá místa, dozvěděli jsme se mnoho nových informací a máme spoustu krásných zážitků.

Monika Duffková, Veronika Kaiserová, Renata Trakalová

žákyně 8. B

Výlet 3. ročníků na Kost

Email Tisk

Hrad je tvrdý jako kost a kost patří psovi, řekl údajně Jan Žižka, když odtáhl při obléhání hradu Kost s nepořízenou. My jsme s nepořízenou neodtáhli, naopak jsme ho svými novými znalostmi a dovednostmi ze života ve středověku dobyli. Při prohlídce jsme zjistili, jak se v té době jedlo, pilo a spalo. Jak se bojovalo, jsme zjistili při lukostřelbě, hodu sekyrkou a přetahování lanem. Nechyběla ani ukázka sokolnictví. A nakonec jsme si neodpustili středověkou hostinu v místní krčmě. Někteří z nás stihli i procházku nejkrásnějším údolím Českého ráje - Plakánkem. Výlet se nám líbil a počasí nám přálo.

Za 3. ročníky Marcela Hádková

Foto zde.

Den dětí ve školní družině

Email Tisk

Letos připadl svátek dětí na pátek 1. června, což byl dobrý důvod pro uspořádání soutěžního dne pro všechny děti ze školní družiny. Soutěžilo se na několika stanovištích - děti rybařily, házely šipky na terč, skákaly v pytlích, trefovaly se do kuželek... Za splněné úkoly získávaly body a poté si v "obchůdku" vybraly různé drobnosti. Toto odpoledne si děti velmi užily.

Za vychovatelky ŠD Radka Špísová

Exkurze 8. C do Prahy

Email Tisk

V pondělí 28. května jsme se po roce opět vydali do našeho hlavního města. Tentokrát byla naším cílem Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky. Ujala se nás paní průvodkyně, která nám nejdříve pustila krátký film o vládních institucích našeho státu a také o tom, jak vznikají nové zákony. Poté jsme měli možnost nahlédnout do interiérů Poslanecké sněmovny, dokonce jsme se na chvilku stali účastníky konference, která právě probíhala v jednacím sále.

Z Poslanecké sněmovny jsme se vydali pěšky přes Valdštejnské náměstí kolem budovy Senátu až k Vltavě. Po Mánesově mostě jsme přešli na druhý břeh a poté přes Staroměstské náměstí až k Jindřišské věži, kde sídlí Muzeum smyslů. V muzeu na nás čekalo množství interaktivních exponátů, které měly za úkol klamat naše smysly. A dařilo se jim to skvěle! Největší zájem vyvolalo „Fakírovo lože“, které jsme si museli všichni vyzkoušet. Občas se nám i zatočila hlava či udělalo mdlo, ale to nám nemohlo zabránit v následné nezřízené konzumaci výrobků jednoho nejmenovaného nadnárodního řetězce.

Myslím, že jsme si exkurzi užili a snad se i něco nového dozvěděli.

Za třídu 8.C Věra Machtová, tř. učitelka

week 30 23 24 25 26 27 28 29
week 31 30 31

Novinky

Rozvrhy jednotlivých tříd platné od 4. 9. 2017 - zde. Během září může ještě dojít ke změnám v rozvrhu.

Uvedeny jsou pouze dny, kdy se supluje.

V suplování může dojít během dne ke změně, která bude uveřejněna pouze na nástěnce ve škole.

Suplování na dny:

5. hod. 11:50 - 12:35
6. hod. 12:45 - 13:30
přestávka na oběd
7. hod. 14:00 - 14:45 - po domluvě vyučujícího se skupinou může být začátek stanoven na dříve
8. hod. 14:50 - 15:35

Pro školní rok 2018/2019

Rozdělení budoucích prvňáků do tříd k nahlédnutí ZDE